top of page
  • Foto van schrijverLisanne Wentink

Vrijheid blijheid

“Ze kwamen van links, rechts, voor en achter… ingesloten door eng verklede Spanjaarden...super!”


De afgelopen week heb ik denk ik ervaren als een van de leukste weken (buiten alle bezoekjes natuurlijk) van mijn Erasmus in Malaga. Het was namelijk Semana Santa week... oftewel VAKANTIE!


De heilige pletsessie

De reden van deze vakantie week is de Semana Santa week (De Goede Week). Dit is de week voor Pasen waarin men grote processies houdt, waarin het lijden van Jezus wordt herdacht. Wat voor mij inhield dat er dagelijks hordes met mensen de wegen en oversteekplaatsen barricadeerden, waardoor ik steeds nieuwe vluchtroutes moest uitzoeken. Ja echt geloof me het kostte me een uur om van de bus naar mijn huis te komen (wat normaal gesproken zo’n 15 minuten in beslag neemt). Mensen stonden op een kluit en lieten je er met geen mogelijkheid langs. Ik heb geen claustrofobie, maar platgedrukt en geduwd worden door een kudde mensen is iets waar ik niet heel blij van word. Zelf ben ik slechts één middag wezen kijken naar de processie, maar het is niet mijn ding. Eng verklede mensen (KKK) en te veel drukte voor mij.


Vamos a la playa

Nu bestond mijn vakantie heus niet alleen uit wegrennen voor de mensen massa in de stad. Nu het weer het toelaat is de jacht op de mooiste stranden geopend. Ik heb mijn week vakantie dan ook goed ingezet om zoveel mogelijk stranden te bezoeken. Dit zijn er welgeteld drie geworden. Waarom drie? Ik ben lui, arm en neem genoegen met minder… nee hoor, playa malagueta (het dichtstbijzijnde strand) is prima, maar soms wil je gewoon even iets anders. Een beetje variatie in je leven kan nooit kwaad, toch? Uiteindelijk heb ik het strand in Nerja bezocht (heel mooi strand, echt een aanrader), het strand in Pedregalejo (die naam kan ik na 20 keer oefenen nog steeds niet uitspreken) en het strand in El Palo. Alle drie de stranden/plaatsjes hebben zo zijn charmes en mocht je ooit in Malaga zijn dan zou ik zeker aanraden om een bezoekje te brengen en deze plekken.

Naast stranden bezoeken heb ik ook een dag besteed aan de toerist uithangen in Ronda. Met een groepje van zeven personen zijn we naar heel wat gedoe en 3,5 uur later dan gepland in een huurauto gestapt op weg naar Ronda. Hier hebben we de bekende brug bezocht, veel foto’s gemaakt en gegeten. Onze weg was misschien wel het hoogtepunt van die dag. Nadat we de verkeerde weg hadden genomen belandden we in de bergen en ging bijna onze hele route door de bergen, erg indrukwekkend en mooi! Omdat we geen vrije val de diepte in wilden maken moesten we wel het tempo wat beperken met als gevolg dat we te laat terug waren met de huurauto, maar dit is Spanje dus: no pasa nada!


Een huis vol gezelligheid

De week vakantie vloog om en voordat ik het wist stond mijn vijfde gast (Dionne) alweer te wachten om het vliegtuig naar Malaga in te stappen. Na een vertraging van anderhalf uur was ze eindelijk gearriveerd en kon ons zussenweekend beginnen. Naast Dionne kwam ook Charlotte even om de hoek kijken hoe het er hier in Malaga aan toe gaat. Met zijn drieën zijn we op pad geweest en hebben we allemaal leuke kiekjes gemaakt… Dat is het voordeel van met zijn drieën zijn, je hoeft niet continue een onbekend persoon aan zijn jas te trekken om te vragen of die even een foto wil maken. We hebben het erg gezellig gehad met zijn drieën, lekker gegeten, gelachen en vooral veel, heel veel gelopen. Ook deze dagen vlogen weer zo voorbij en voordat ik het wist zaten ze alweer in het vliegtuig naar huis.

Gelukkig hoef ik niet lang te wachten op mijn volgende bezoek. Want een dag nadat Charlotte vertrok stond rups (Nadine) alweer op de stoep. Uitkijkend naar het maken van nieuwe herinneringen en het beleven van leuke momenten sluit ik bij deze mijn verhaal af. Fijne week allemaal en (hopelijk) tot mijn volgende post!



Adiós

19 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Examenstress

“Maximaal genieten van mijn ‘moment of freedom’, huilen doen we wel weer als we de resultaten van de examens binnen hebben ” Het is alweer een tijdje geleden dat ik een persoonlijke update heb gegeven

Voom Voom Torremolinos

“Wat voor humor heb je als je dagen kan blijven lachen om de woorden: Nellie, knabbelen, BMB, gyas, snackla en agua, cerveza, coca cola?.....” Taalstress In mijn eerste blog schreef ik over de taalcur

bottom of page