top of page
  • Foto van schrijverLisanne Wentink

Voom Voom Torremolinos

“Wat voor humor heb je als je dagen kan blijven lachen om de woorden: Nellie, knabbelen, BMB, gyas, snackla en agua, cerveza, coca cola?.....”


Taalstress

In mijn eerste blog schreef ik over de taalcursus die ik in het begin van dit semester volgde. Deze cursus werd afgesloten met een examen. Als je dit examen haalde ontving je het certificaat die aantoonde dat deze cursus een waarde had van 7EC. Even was ik bang dat de uitslag van dit examen nooit zou komen... Uiteindelijk kregen we na meerdere stalk pogingen en 7 weken later dan beloofd eindelijk de uitslag en het certificaat. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Nu maar hopen dat NHL me ook daadwerkelijk die punten wil geven. Dan kom ik in elk geval thuis met iets van punten, want boven al mijn andere vakken staat nog steeds een groot vraagteken.


Rupsen on tour

Op 11 April was het weer tijd om mijn reisleidsters outfit en vlaggetje uit de kast te pakken. Deze keer kwam mijn lievelings rups uit de airport bus rollen. Rups heet officieel Nadine, maar jullie mogen ook rups zeggen. Ook met haar ben ik alle ‘hot spots’ langsgegaan. Met als eerste stop: de snackla. Nee dit is geen bar of restaurant, dit is de bovenste la van mijn nachtkastje die vol zit met chips, koekjes en chocola. Om te voorkomen dat we op de terugweg dubbele vliegtuigstoelen moeten boeken heb ik een wandeling van ruim anderhalf uur geregeld. Nee grapje dit was helaas niet vrijwillig, maar het resultaat van de verkeerde weg kiezen en verdwalen. Bij deze benoem ik mezelf tot beste reisleidster van het jaar (not). Naast alle tripjes, knabbels, stranden en wandelingen heeft ze ook een les op mijn school bijgewoond. Zij is mijn levende bewijs dat de lessen hier nauwelijks te volgen zijn. Dus bij deze, als je me niet gelooft bel Nadine dan op 0906…. (grapje).


Nadine en Lisanne: Enkeltje Torremolinos

Jullie kennen het vast wel, het feest café Voom Voom van Michael en Bianca (het café was voorheen van Barbie en Michael). Geen idee waar ik het over heb? Op RTL staat een volledig seizoen met reality sensatie genaamd ‘Barbie en Michael: Enkeltje Torremolinos”. Eenmaal aangekomen bij een of andere bouwval genaamd Voom Voom bleek het helemaal niet open te zijn (ja dit hebben we van tevoren op internet wel gecheckt, maar schijnbaar niet goed genoeg). Geen succes dus. Gelukkig was het strand en Torremolinos zelf wel een succes, was de reis toch niet helemaal voor niks geweest.

Na een week was het alweer tijd om afscheid te nemen, de tijd gaat opeens wel heel snel!!!


Verliefd op Ibiza

Nadat ik Nadine had uitgezwaaid op het vliegveld was het tijd om mijn eigen koffer te pakken. Anderhalve dag later ging namelijk mijn eigen vlucht, met als bestemming: Ibiza. Samen met mijn huisgenoten en onze andere vrienden (ja, we hebben vrienden) vertrokken we dus naar het o zo mooie Ibiza. We verbleven hier in het Amistat hostel. Een mooi en budget proof hostel, echt een aanrader!! Tijdens onze vierdaagse mini vakantie hebben we verschillende stranden bezocht. De stranden hier zijn zooo mooi.


4x duurder

Naast strandhangen zou ik mezelf niet zijn als ik ook niet heel veel gegeten had en dat heb ik. Helaas is het eten op Ibiza poepieduur en betaal je voor een cocktail zo’n 12 euro. Dit zijn omgerekend zo’n 34 blikjes energydrink (tip van mij: denk in waarde). Na een paar etentjes en avondjes uit begint de bankrekening toch fors te krimpen, maar deze trip was het zeker waard om de komende maanden op water en brood te leven. Na vier dagen namen we het vliegtuig terug naar Malaga en het voelde goed om weer thuis te komen.

Dat de weken nu voorbij vliegen betekent dus ook dat de examens dichter, dichter en dichterbij komen (iets te dichtbij als je het mij vraagt). Het wordt dus echt tijd om mijn hersenen wakker te schudden en te gaan studeren.

Nu ik mijn momentje aandacht ook weer heb gehad wens ik iedereen een fijn leven toe. Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer (hoop ik).



Adiós

27 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Examenstress

“Maximaal genieten van mijn ‘moment of freedom’, huilen doen we wel weer als we de resultaten van de examens binnen hebben ” Het is alweer een tijdje geleden dat ik een persoonlijke update heb gegeven

Vrijheid blijheid

“Ze kwamen van links, rechts, voor en achter… ingesloten door eng verklede Spanjaarden...super!” De afgelopen week heb ik denk ik ervaren als een van de leukste weken (buiten alle bezoekjes natuurlijk

bottom of page