top of page
  • Foto van schrijverLisanne Wentink

Examenstress

Bijgewerkt op: 10 jun. 2018

“Maximaal genieten van mijn ‘moment of freedom’, huilen doen we wel weer als we de resultaten van de examens binnen hebben ”


Het is alweer een tijdje geleden dat ik een persoonlijke update heb gegeven over mijn leven in Spanje. Ik vind het daarom wel weer eens tijd om jullie lastig te vallen met mijn levensverhalen.


Overuren in de bieb

De reden dat ik een tijdje niks van me heb laten horen is, omdat ik de afgelopen twee weken niks anders heb gedaan dan leren. Hele dagen rondhangen in de bibliotheek, aantekeningen en samenvattingen maken, je kent het wel. Ja, ik beschrijf nu gewoon het leven van een student, niet heel speciaal. Het verschil is alleen dat leren in een taal die je niet (goed) begrijpt echt ultra naar is. Het begrijpen van de stof is één ding, maar het onthouden ervan is even wat anders. Dat het onthouden van de stof dus ook overduidelijk minder was gelukt bleek wel toen ik mijn eerste examen voor me had. De uitslag van mijn eerste twee examens voorspellen daarom ook niet veel goeds. Voordat je nu denkt: haha, wat dom! Kan ik je wel meedelen dat ik mijn mondeling tentamen ‘psicología social de la comunicación’ wel heb gehaald. Ode aan mijn hersenen die me voor het eerst deze week eens een keer niet in de steek hebben gelaten. Mijn laatste toets is op 18 Juni en voor deze kan ik niet echt leren… Ik kan je vertellen dat het idee dat ik (voor nu) even niks meer voor school hoef te doen het beste gevoel ooit is.


In verwachting

Dat het einde van mijn examens nadert betekent dus ook dat het einde van mijn Erasmus in mijn nek zit te hijgen. Nog twee weken en dan is het over met de pret. Voor nu nog even volop genieten van het mooie weer, de stad en het strand. Ik heb mijn laatste weken ingepland met etentjes (hoe kan het ook anders) en andere leuke dingen om nog zo optimaal mogelijk te genieten van mijn laatste twee weken in Spanje.


Gelukkig heb ik thuis iets heel leuks om naar uit te kijken. Ik word namelijk oma! Ja, mijn kleine Kiki krijgt baby’s. Voor diegene die nu gaan rekenen en concluderen dat het onmogelijk is om een tienerdochter te hebben, Kiki is mijn kat. Dus bij deze kan ik jullie melden dat René en ik in blijde verwachting zijn van een paar lieve, schattige, harige kleinkinderen.


Bij deze brei ik er weer een einde aan. Bedankt voor mijn ‘moment of fame’ en tot de volgende keer. Fijne week allemaal!



Adiós

20 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Voom Voom Torremolinos

“Wat voor humor heb je als je dagen kan blijven lachen om de woorden: Nellie, knabbelen, BMB, gyas, snackla en agua, cerveza, coca cola?.....” Taalstress In mijn eerste blog schreef ik over de taalcur

Vrijheid blijheid

“Ze kwamen van links, rechts, voor en achter… ingesloten door eng verklede Spanjaarden...super!” De afgelopen week heb ik denk ik ervaren als een van de leukste weken (buiten alle bezoekjes natuurlijk

bottom of page