top of page
  • Foto van schrijverLisanne Wentink

Bezoek vanuit Nederland


“Eindelijk, de eerste vertrouwde gezichten die ik hier mijn leven in Malaga kan laten zien”

Het is nu al ruim een maand geleden dat ik mijn veilige leven in Nederland heb achtergelaten om te feesten, verdwalen, heel veel te eten en natuurlijk te studeren in het ‘warme’ Zuid-Spanje.


Vertrouwde gezichten in Malaga

Op 22 Februari was het dan ‘eindelijk’ zover. Mijn ouders stapten in het vliegtuig naar Malaga om mij een week te voorzien van eten, onderdak en natuurlijk heel veel liefde. Samen met hen heb ik gezellig een weekje ‘vakantie’ gevierd. Uiteraard had ik officieel niet echt vakantie, maar ik heb er absoluut geen moeite mee om mijzelf af en toe wat vrije dagen te gunnen. Omdat ik in het appartement van mijn ouders verbleef rolde ik elke ochtend (of nou ja middag) uit bed en kon ik zo aanschuiven aan de met eten gevulde tafel, zo fijn. Daarnaast kon ik ook zo al mijn was naar ze doorschuiven. Soms is het gewoon zo fijn om nog even kind te zijn. Het weer liet het een beetje van zich afweten deze week. In tegenstelling tot de afgelopen week waar het rond de 19 graden was met volop zon, bleef het nu rond de 14/15 graden met een zonnetje die af en toe wat weggepest werd door de wolken. Dit mocht natuurlijk de pret niet drukken om toch gewoon even langs het strand te gaan en door wind en regen het Alhambra in Granada te bezoeken.

Na de week ingevuld te hebben met leuke uitstapjes, wandelingen door de stad en heel veel etentjes was alweer tijd om afscheid te nemen. Afscheid nemen is nooit leuk, maar vooral niet als jij diegene bent die achterblijft. Gelukkig hebben we alle leuke vakantiekiekjes nog voor in mijn plakboek... (nee ik heb geen plakboek, wel een blog).


Project X junior

De dag voordat mijn ouders weer naar huis gingen ben ik voor de vierde keer samen met mijn koffer de straten van Malaga doorgeslenterd om naar mijn appartement te gaan waar ik de komende vier maanden zal verblijven. Of nou ja dat hopen we... Nadat onze kleine ‘move in party’ iets wat uit de hand gelopen was en we de dag erna een boze huisbaas aan de deur hadden, besloten we toch maar geen feestjes meer in ons appartement te geven. Op deze manier bespaar je een boete van €200, verklein je de kans om op straat gezet te worden en vergroot je de kans om je borg van €350 terug te krijgen... ik zie alleen maar voordelen.



Nu we allemaal (hopelijk) genieten van ons laatste dagje weekend stapt mijn volgende bezoek uit Nederland nu het vliegtuig in en ga ik me klaarmaken om haar te verwelkomen in het regenachtige Malaga.



Adiós

27 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Examenstress

“Maximaal genieten van mijn ‘moment of freedom’, huilen doen we wel weer als we de resultaten van de examens binnen hebben ” Het is alweer een tijdje geleden dat ik een persoonlijke update heb gegeven

Voom Voom Torremolinos

“Wat voor humor heb je als je dagen kan blijven lachen om de woorden: Nellie, knabbelen, BMB, gyas, snackla en agua, cerveza, coca cola?.....” Taalstress In mijn eerste blog schreef ik over de taalcur

bottom of page